Kosthold og trening!

Jobber med å spise sunt. Da jeg gjerne vil gå ned i vekt. Har gått ned 15 kg så langt men vil gjerne ned 30 kg til. Men jeg sliter med å holde meg til det jeg skal spise. Ting går opp og ned. Sliter når jeg kommer til kvelden. Blir fysen på ett eller annet. Eller så er det bare det at jeg vil spise noe. Bare putte noe i munn. Altså kjede spise. Det er slitsomt når det er sånn. Har meldt meg inn på det nett baserte kosthold programmet Fexikost som tilpasser seg til dine personalia og dine mål. Har vært medlem der en stund. Det er veldig enkelt og følge og det er masse god mat. Så denne uken jobber jeg med å komme meg helt og holdent inn i den kostholdsplanen. Jeg har ikke fått i meg alt jeg skal ha denne dagen. i og med at jeg sto opp litt sent og det er mye mat. Men jeg skal følge det så godt jeg klarer. Det viktigste her er at det er masse mat og man går ikke sulten og det passer meg bra. Jeg har valgt hp/lc. Det er høyt på proteiner og lavt på karbohydrater. Ikke ekstremt lavt på karbohydrater. Tror det passer godt for meg å kutte ned på karbohydratene også. Må bli flinkere å planlegge. Klarer jeg bare å få i meg all maten så vil jeg slippe å bli fysen og kjede.spise. Her kan dere lese mer om flexikost: http://flexikost.no/

Her er det jeg har spist i dag:

  • Frokost: Rugsprø med ost og skinke med avokado + et glass med melk
  • Etter trening: Yt protein pudding og mandler
  • Middag: Fiskeburger, poteter og gulerøtter med smeltet smør
  • Kvelds: Rusprø med smør, ost og skinke + et glass med melk
  • Mellommåltid: Smooth caramel toffee bar fra nutrilett

I dag startet jeg dagen med styrketrening. Det var utrolig digg. Økten var god. Hadde bra med energi. Men svetten rant skikkelig i dag. Det er en sånn trøkkende varme i dag. Svetten rant ned i øynene mine å det svei skikkelig. Det var ikke godt. I dag klarte jeg å legge pulsbåndet sånn at den holdt kontakten med klokken hele tiden. Måtte avslutte treningsøkten med å ligge på en foam ruller. Er så anspent i høyreskuldra så måtte få løst opp litt. I dag kjente jeg at jeg kunne ha økt på noen av øvelsene. Så neste styrkeøkt må jeg legge på litt på noen av øvelsene. Når jeg skulle hjem o dag begynte det å pøs regne. Det var godt jeg hadde paraply og gummistøvler med. 

#trene #trening #kosthold 

4 thoughts on “Kosthold og trening!

  1. Det der er vanskelig. Sliter veldig med vekten selv. Men 15 kg er jo kjempebra og du er langt på vei👏🏾👍🏼 En ting jeg vet av erfaring er at styr unne diverse kurer. Går så bra når en holder på, men så fort en slutter på dietten fyker kiloene på igjen. En må finne en diett som en kan leve med.
    Lykke til videre🌺
    Klem fra Janne

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *