Dagens økt på Crossfit verftet!

Da har jeg fått vært på min andre crossfit time. Det var hardt i dag. Jeg startet dagen med en god frokost. To grove baguetter med ost og skinke med et glass melk ved siden av. Det er så godt. Timen startet kl 9 i dag. Møtte opp ti minutter før. Syns det alltid er litt rart og komme inn i et rom når du ikke kjenner noen. I dag var det nye mennesker på timen. Det var ingen der fra første timen bortsett fra instruktøren. Men heldigvis gikk det fint. Møtte hyggelige folk i dag og. Var ei som hilste på meg med en gang jeg kom inn. Det gjør det litt lettere.

I dag var det noe som heter Wallballs på planen. Vi begynner først med oppvarming. Vi satt først på en air bike og skulle sykle til vi hadde forbrent 7 kalorier og så løpe over til den andre siden og ta push og så løpe tilbake. Dette skulle vi gjøre 4 ganger. Så øvde vi på wallballs før vi skulle sette i gang med selve treningsrunden. Det var tungt. Hadde en ball på 8 kg. I stedet for å ta vanlig pullups tok jeg ring rows i stedet. Har ikke tatt så mye pull ups så da tar man ring rows i stedet i begynnelsen. 

Så når vi setter i gang selve treningsøkten skal vi først ta 50 wallball og så 50 ring rows/pull ups og når det er gjennomført så skal vi ta 35 av hver øvelse og så 20. Dette skal vi gjøre i løpet av 19 minutter. Jeg klarte det  akkurat innen de 19 minuttene var gått. Men jeg var i tvil om jeg skulle klare det. Det var veldig tungt å gjennomføre det. Pulsen var helt oppi 166 på det verste. Helt utrolig. Men jeg klarte det. Det er jo gøy samtidig som det er veldig slitsomt. Pusher seg litt ekstra når man gjør det sammen med andre. Blir sikkert sykt støl i morgen. 

Etter vi var ferdig satte vi oss i sofaen og tok en prat. Veldig hyggelig. Var obligatorisk å ta en kopp kaffe etter en økt. Så bli det en økt igjen i morgen ettermiddag/kveld. 

Følge meg gjerne på Instagram.  Det er til treningsprofilen min. 

#trening #crossfit

 

2 thoughts on “Dagens økt på Crossfit verftet!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *