Crossfit og yoga!

I dag var jeg på time kl 9 på CrossFit Verftet igjen. Syntes er veldig gøy. Det er nytt program hele tiden. I dag var jeg utrolig trøtt når jeg sto opp. Er trøtt hver morgen men i dag var jeg ekstra trøtt. Så det var seigt å skulle komme seg bort på trening. Så ble en boks med monster før jeg dro ut. Kviknet litt på vei bort. Er kjølig og friskt om morgenen nå. Så det hjelper litt på. Tar meg ca ti minutter å gå bort. 

I dag fikk jeg hilst på noen andre medlemmer. Så det er mange nye fjes og navn nå i begynnelsen. Men de jeg har hilst på foreløbig er hyggelig folk. De er veldig behjelpelig. Vi begynte med litt tøying. Før selve økte kjørte vi noen runder med knebøy. Greit å få rettet litt på teknikken. Har nok vært litt foroverbøyd når jeg har reist meg opp når jeg har trent alene. Vi gikk to og to. Kjørte dette 5 reps og 5 sett. 

Hoved programmet til treningen var 15 russian kettlebell swing, 30 abmat situps og 400 m run. Fytti katta og slitsomt det var. Jeg er ikke noe fan av løping, så det var tungt. Men nok bare begynne å like å løpe. Det er litt løping i crossfit. Men greide nesten tre runder før tiden gikk ut. Det eneste jeg ikke rakk var løpingen på sisten runden. Men må si meg fornøyd med det. Var ganske andpusten på slutten. Vi skriver opp hvor mye vi rakk og hvor mye vi løftet sånn vi kan se om vi har gjort fremgang til neste gang vi skal ha samme treningsøkt. 

Og det ble kaffe i sofaen etter endt treningsøkt som alltid. Det er så koselig. 

I ettermiddag ble det en økt med yoga. Det er så godt. Fin måte og roe ned på. Få strekt litt på kroppen. Har holdt på med yoga i litt over et år nå. Det er noe jeg har hatt nytte av. Kroppen min trenger det veldig. Siden jeg sliter med stiv og anspent nakke og skuldre. Men med yoga så holder jeg ting i sjakk. Da får jeg løst opp og hindrer at det stivner til igjen. Merker hvis jeg hopper over yogaen noen ganger så stivner jeg til igjen, men så fort jeg gjør yoga så blir jeg bedre. Så det er viktig for meg å gjøre dette minst en gang uken for å opprettholde at musklene holder seg avspent. 

#trene #trening #crossfit #yoga

 

 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *