To uker med Crossfit!

Ja nå har det gått to uker siden jeg meldte meg inn og tok en prøve måned.. Og det har gått fort. Det har vært veldig gøy. Og selvfølgelig slitsomt på en bra måte. Jeg har gått støl i 2 uker omtrent. Men det roer seg heldigvis ned nå. 

På mandag ble det en litt kald fornøyelse. Da var en av øvelsene Hill run. Jeg hadde kun t-skjorte på, så når vi skulle ut å løpe opp og ned bakken rett på utsiden å ble det litt kaldt kan du si. Det var rundt 1 grad ute. Så klok av skade tar jeg nå med meg en jakke eller treningsgenser. Men jeg ble sliten nok allikevel. 

På tirsdag var jeg med på olympisk vektløftning. Da gjorde vi disse øvelsene snatch, rykk og spenst hopp. Fikk opp pulsen og svetten rant her og. Jeg øvde kun med stang siden det var første gang jeg gjorde det. men det gikk greit det. Klarte det ganske greit. Siden jeg har prøve måned fikk jeg kun prøv den timen en gang. Men når jeg melder meg inn fast kan jeg være med på disse øktene. Det er Zekiye Nyland (for de av dere som vet hvem hun er) som har de timene. Hun er vektløfter. Hun var nordisk mester i fjor og i år. Så jeg kommer til å bli med på de timene når jeg melder meg inn fast. Syns det var gøy. 

På onsdag så sto det wall balls og airsquat på planen. det ble en kort økt men vi ble veldig slitne for det om. Vi skulle begynne med av hver i første runde og så skulle vi ta 2 av hver i neste runde. Sånn bygde vi oss oppover. Vi skulle ta så mange vi klarte i løpet av 10 minutter. Jeg endte med å ha tatt 14 stykker i siste runde. Hadde høy puls, svetten rant skikkelig og var ganske rød i fleisen. Vi starter alltid opp med en god oppvarming. Og en gjennomgang av hva vi skal gjøre. 

På torsdag hadde vi en to delt time. Vi begynte med benkpress. Man skulle utføre benkpress med vekt i forskjellige prosent av 1 rm. Men siden jeg ikke viste hva min 1 rm i benk press var, så måtte jeg finne ut av det. Og 53 kg  var det jeg klarte. Så skulle vi gå to og to sammen og vi skulle ta 100 pullups, 100 burpee og så 100 boxjumpover. Dette ble delt på to. Var ganske så pumpa etterpå, men gøy var det. Etterpå var det å ta seg en kopp kaffe å prate litt. 

På fredag var det 10 minutters amrap med disse øvelsene: 5 deadlift, 8 hang power lift og 10 m lunge. Klarte 7 runder før tiden gikk ut. Og det var tungt. Og avslutningsvis hadde vi 4 minutters amrap l-hang. Da skulle vi henge i et stativ med beina ut. Skulle henge så lenge vi kunne og så skulle vi ta like lang pause. Dette skulle vi gjøre i 4 minutter. Tungt ja. 

Jeg har virkelig fått mersmak for crossfit. Så jeg kommer til å fortsette med crossfit. Og ikke minst så er det sosialt. Andre gangen jeg var på time der sa de at jeg måtte være med på julebordet de skal ha. Det veldig ålreite folk der. Trives godt der allerede. 

Licensed from: MMckein pixabay.com

#trene #trening #crossfit

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *