Hadde opens siste økt på mandag

Nå er CrossFit open over for denne gang. Blir rart å ikke skulle sjekke hva slags økt som blir lagt ut i morgen. Men litt greit det er ferdig og. Det var gøy, slitsomt, spennende og lærerikt å være med på open. Jeg har fått testet meg disse fem ukene det har vart. Har sett at jeg har mestret mer en jeg har trodd jeg har klart. Jeg har kommet meg ut av komfortsonen.

Mandagens økt var utrolig tung og slitsom. På nest siste runde hadde jeg lyst til å legge fra meg stanga og begynne å grine fordi jeg var så sliten og det var så tungt å løfte stanga. De andre ble ferdig før meg så de kom for å heie på meg. Og det gjorde at jeg kom meg gjennom siste runde også. Trodde jeg ikke skulle klare hele runden før tiden gikk men jaggu klarte jeg det. Vi hadde to øvelser thrusters og jumping pullups. Når jeg skulle over på den siste runden på jumping pullups trodde jeg at klokken skulle pipe for at tiden var ute. Men de andre sto å ropte at jeg skulle kjøre på. Jeg fikk hoppet og dratt meg opp sånn jeg skulle. Tenkte at nå piper det snart. Men fikk hele tiden høre at jeg måtte fortsette og hvor mange jeg hadde igjen. Måtte glemme tiden litt å bare konsentrere meg om det jeg skulle. Når jeg hadde fått tatt de 9 siste var det fortsatt 22 sekunder igjen. Så ble overrasket over at jeg klarte det før tiden var omme og det var noen sekunder igjen, siden jeg trodde var mindre tid igjen.

Jeg var så sliten når jeg var ferdig at jeg var små kvalm og hadde lyst til å grine men var også glad for at jeg hadde klart å gjennomføre hele økten før tiden var omme. Jeg kom meg ikke gjennom de andre øktene før tiden var omme, så det var gøy å kunne avslutte open med å ha gjennomført en hel økt før tiden var omme. Unntaket var opens første økt, som gikk på å gjennomføre runder så mange runder du klarte i løpet av 15 minutter. Men de andre hadde jeg ikke sjans. Men jeg fikk meg noen overraskelser underveis allikevel. På andre økten løftet jeg mer på squat cleans enn jeg hadde gjort før jeg var med på open. Så fikk meg en ny pers der. Så det var gøy. Det samme skjedde på opens fjerde økt. Jeg løftet mer på power snacht på open økten enn det jeg hadde gjort før open.

Jeg fikk bevist for meg selv at jeg klarer mer enn jeg tror. Så hadde godt av å være med på open. Få testet meg selv. Det skal være open igjen allerede i oktober. Siden de skal begynne å ha det på høsten i stedet for på vinteren så blir det to ganger i år. Skal være med da også. For å se hvordan jeg ligger ann da.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *