Forberedelser til ryddekurset!

Jeg har nå lest den andre boken til Synnøve Skarbø, Synnøves system. Jeg leste den nå før kurset for å forberede meg til kurset.  Bli klar mentalt og gi jernet når kurset begynner. Jeg kom på en idè nå i morges at jeg kunne bruke de tomme is boksene jeg har tatt vare på til å bruke til ting og tang for å sortere og holde et system, Jeg vasket de tomme is boksene når de hadde blitt tomme og hadde i et skap på kjøkkenet. i boken anbefaler Synnøve at man kunne bruke for eksempel til sko esker til skuffeinndeler i kommoden. Og da kom jeg på at jeg kunne bruke de tomme is boksene til å truser og sokker oppi. Så slipper de å flyte rundt i skapet eller kommoden. Veldig greit. Nå er jeg så smått i gang. Jeg tenkte å kjøpe sånne ekstra søppelsekker hos kommunen som jeg sette ved søppelkassene sånn at den blir tatt med når de tømmer søppelet her. Da kan jeg få kastet det jeg ikke lenger trenger. Jeg har ikke bil så jeg får ikke kjørt opp på søppel fyllingen selv, så da er de søppel sekkene geniale. 

Har en del ting på loftet som jeg ikke trenger og må kastet. Gleder meg til å ta fatt på ryddingen og få orden på ting. Blir spennende å se hvordan de har lagt opp kurset. Blir bra at vi får mail hverdag på hva vi skal gjøre og to-do-lister som vi kan skrive ut. tror livet kan bli enklere når man har et system og har det ryddig. Slippe den stress ryddingen når det kommer folk, ikke bare stappe ting og tang i skuffer og skap. Jeg skal holde deg oppdatert på hvordan det går med kurset og ryddingen. Er noen dager igjen før vi begynner på kurset men gjør litt forberedelsen frem til det. Det er 17 dager igjen. Så et tips til dere. Ta vare på isboksen etter de er tomme for is og vask dem i oppvaskmaskin, så kan dem brukes å oppbevaring av ting. Jeg skal gå til litt større bokser også for litt større ting. 

#rydding 

One thought on “Forberedelser til ryddekurset!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *