Hviledag og litt oppdatering!

I dag blir det en hviledag. Har blitt noen skikkelig treningsøkter på meg denne uka. Jeg er vant med å trene hver dag. Men etter jeg begynte å trene crossfit har jeg bestemt for å at søndag er min hviledag siden det ikke er noen timer på søndag og crossfit er en intensiv og hardere en det jeg trenet før så er det greit å ha en dag hvor jeg henter meg litt inn. Grunnen til at jeg trener så og si hver dag er at jeg føler meg mye mye bedre etter å ha trenet og energien for resten av dagen blir bedre etter en treningsøkt. Hodet blir klarere. Som meg og han som eier Crossfit Verftet snakket om under samtalen vi hadde når jeg meldte meg inn der, ved at jeg trener på morgenen så kan det være med på å hindre at jeg går bananas i potetgull posan eller spiser sjokolade. At jeg ikke vil ødelegge treningsøkten.  Det er greit å skulle kunne spise potetgull og sånne ting men ikke så ofte. Holde meg til lørdager f.eks. 

Torsdag var en skikkelig tøff økt. Det ble en kondisjonsøkt. Vi sykla på echo bike, tok shuttle runs og roing. Den var tung og seig. Jeg fikk fort melkesyre i beina på syklingen. Så det var tungt å skulle løpe etter å ha sykla. Vi hadde 4 minutters pause mellom rundene vi tok. Og den pausen trengte jeg. Vi skulle ta fem runder. Det ble så tungt at jeg endte med å bli kvalm på den nest siste runden jeg tok. Fyttikatta det var slitsomt. Har aldri blitt kvalm før. 

På fredag ble det en kveldsøkt på meg siden jeg hadde frisørtime på morgenen. Den var litt seig den også . Da tok vi pullups, push up og airsquat. Vi skulle ta så mang runder som mulig i løpet av 20 minutter. Det svei godt på baksiden av armene på slutten. Men jeg klarte utrolig nok 11 runder. Timen gikk utrolig fort til tross for at det var en litt tung økt. Men det var greit med en økt som gikk mest på overkroppen siden det var en tung økt på beina dagen før. 

I går var det basic time. På lørdagen er timene lagt for at folk kan komme å prøve CrossFit. De er lagt opp for lag arbeid. Så man er enten to og to eller som i går tre og tre. Så de er ikke fullt så tunge som de andre timene. Misforstå meg rett. Basic timene er slitsomme, men når du har tatt de andre timene så føles den litt lettere. Timen i går var veldig fin. Vi skulle ta 200 utfall bakover, 150 situps 100 kettlebell swing og 50 burpees box jump over. Antallet blir da selvfølgelig delt på 3. Siden vi er tre på gruppa. Dette gjennomførte vi på 22 minutter. Det er en som jobber av gangen. Vi tok ti utfall hver. Når en jobbet hadde to pause. Vi jobbet med en øvelse til vi har gjort det antallet vi skulle ta. 

Licensed from: sweetlouise pixabay.com

 

 

 

5 kommentarer

Siste innlegg