Burpee challenge og dagens økt!

En av de som er trener på CrossFit Verftet la ut en challenge på facebook gruppa til crossfit verftet. Det var å ta 1500 burpees i løpet av desember. Jeg heiv meg på den challengen. Jeg fikk startet med den i dag. Vi startet timen i dag med litt oppvarming. På økten i skulle ha i dag var det 7 runder med burpees og situps. Jeg tok 7 burpees og 15 situps på hver runde. Vi fikk tre alternativer vi kunne velge mellom. Så tar vi den vi mestrer best med tanke på at vi skal ta det i syv runder. Så skriver vi ned tiden vi bruker på de syv rundene. Så hvis vi får den samme økten igjen senere kan vi gå tilbake å se om vi har brukt kortere tid eller klarte å ta flere repetisjoner. Klarte det på 11.20. 

Siden det var burpees var på treningsprogrammet i dag så teller de med i challengen. Når selve økten var ferdig så tok jeg litt flere burpees sånn at det totalt ble 100 burpees i dag. Merker allerede nå at jeg kommer til å bli støl i skulderbladene og skuldrene. Har brukt de mye med tanke på at jeg tok 100 burpees. Får håpe det ikke blir for ille i morgen. Sånn at jeg klare å trene i morgen. Skal ta noen burpees i morgen også men ikke fullt så mange som i dag. Det ble tatt hundre i dag siden jeg ikke fikk startet challengen før i dag. Så skal ta noen få hver dag frem til jeg har tatt 1500 stk. Spent på hvordan dette kommer til å gå. 

Håper de snart får ordnet bloggen min til det nye systemet snart. Må si jeg liker det det designet som er kommet på de andre bloggene. De som har blitt flyttet over til det nye systemet og fått det nye designet. Syns det ser mye mer ryddig ut enn det jeg har på bloggen nå. Ha en fin kveld!

~Hilde~

Burpees
Licensed from: blanaru / yayimages.com

 

2 thoughts on “Burpee challenge og dagens økt!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *