Årets første treningsøkt!

I dag fikk jeg tatt årets første treningsøkt. Vi hadde en trenings økt med disse øvelsene: snatch, clen and jerk og double unders (hoppetau). Startet timen med oppvarming og så øvde vi på snatch og clean and jerk. Passe på at vi gjør riktig teknikk. Først øvde vi med pinne og så gikk vi over til stang. Når vi var ferdig med øvingen skulle vi putte på vektskiver på stengene. Jeg tok uten vektskiver. har ikke gjort disse øvelsene så mange ganger før så da holdt det med stang. Når vi var klare så skulle vi sette i gang med selve økten. Vi skulle ta så mange runder vi klarte i løpet av 12 minutter. Klarte 6 runder. Double unders er vanskelig. Det å få hoppetauet til å gå dobbelt i stedet for enkelt sliter jeg med. Og det er en øvelse jeg må jobbe masse med for å få til. Men ble svett på de tolv minuttene. Gleder meg til et nytt treningsår på Crossfit Verftet. 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *