Endelig i gang

Endelig i gang med trening inne i CrossFit boxen. Godt å være i gjenge igjen med vanlig rutiner. Vi må selvfølgelig være ekstra nøye med håndvask og vasking av utstyr og ingen vanlige high fives. Men ellers er vi tilbake til det vanlige så og si.

Vi har vært heldige med å hatt ute trening i 5 uker. Og er veldig glad for at de fikk ordnet med ute trening frem til den 15 juni. Jeg begynte å miste litt av motivasjon med trening hjemme på slutten av de åtte ukene alt var helt stengt. Men samtidig er jeg glad for at jeg holdt ut.

Det gjorde det lettere å komme tilbake til den vanlige treningen. Jeg fikk bevist for meg selv at jeg kunne få til gode hjemmøkter. Så denne tiden hat vært en fin lærdom og gjorde at man satte ekstra pris på den vanlige hverdag.

Vi har vært heldig med været i tiden med ute treningen. Men veldig få unntak så ble det et par treningsøkter med øspøs regnvær og en økt hvor det snødde litt men bortsett fra det har det vært knall. Bare det å få komme tilbake på trening og trene med andre var godt.

Det sosiale er like viktig som treningen. Når vi trente ute fikk vi ikke bruke doen og være på innsiden i det hele tatt. Og vi måtte gå ganske fort etter timen var ferdig og holde avstand. Vi må fortsatt holde avstand. Men det var godt å ikke bare være hjemme.

Sønnen min går på crossfit også. Han har fått kommet i gang igjen. Tror han syntes var godt å komme i gang igjen.

Nå kan vi sitte oppi kaffe kroken og at til kaffe sammen etter timen. Det betyr så mye. Kunne sitte å prate sammen etter timene igjen. Nå vil jeg sette ekstra pris på dette. Koser meg best på trening sammen med andre. Det gir ekstra energi når jeg er sammen med andre på trening.

Så det var godt å kjenne på det normale denne uke med trening inne i boxen. Sånn så denne ukens trening ut:

  • Mandag: 5 runder med 30 double unders og 15 singel arm thrusters så direkte til 5 runder med 30 double unders og 15 singel arm dumbbell overhead squats
  • Tirsdag: 5×3 min amrap 2 rounds of strict cindy og max reps deadlifts
  • Onsdag: 10 runder med Hill run og 12 toes to bar
  • Torsdag: 21-15-9 Hanstandpushup, ring dips og push up
  • Fredag: Denne dagen ble det 5 km løping
  • Lørdag: Team 2 Amrap på 20 minutter: – 40 dumbbell snatches, -40 box jumps og 40 burpees. Antall reps ble delt på 2.

Ting kan skaleres ned sånn du kan tilpasse det til der du er. I stedet for double unders kan ma ta singel unders for eksempel. Jeg har skalert ned en del av øvelsene. Vi får aldri vite hva som står på planen før samme dag som økten skal gjennomføres.

Coachen som hadde timen på fredag ble lite populær når folk dukket opp på timen og de fant ut at det var 5 km løping. Men jeg må si at selv om jeg ikke slo noen tidligere tider på 5 km, så føler jeg at det mentale er litt bedre. Er ikke fullt så tungt som før. Har et mål om å komme under 30 minutter.

Tror det at jeg løpte en del under lock downen har hjulpet en del. Vi hadde 21 km challengen. Vi skulle løpe 21 km i løpet av den ene uken. Vi kunne dele den opp sånn som vi ville. Jeg delte den opp i 4. Så da ble det 5,25 fire ganger i løpet av den uken.

Pluss jeg jogget sammen med ei fra treningen noen ganger utenom det. Det er en del løping i CrossFit. Spesielt på denne tiden av året. Så jeg vil øve på å bli bedre på det. CrossFit er en allsidig trening. Så vi har litt av alt. Det digger jeg ved CrossFit.

I morgen er det hvile dag før en ny trenings uke. Håper du har hatt en fin uke 🙂

 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *