Nå får det være nok!

Jeg har de to siste årene jobbet med å gå ned i vekt og trene. Treningen har jeg fått en god rutine på. Men kostholdet har gått  så som så. Jeg har klart å gå ned 15 kg men det har tatt tid. Det tok omtrent to år. Problemet mitt er at når fredagen kommer så koser jeg meg litt ekstra hele helgen. I stedet for å holde meg til en dag. som f.eks lørdag. Og det ser jeg jo er ødeleggende for meg. Vektnedgangen kunne ha gått fortere hvis jeg kunne styrt meg bedre. Ja det er lett å være etterpå klok men det er på tide å lære av sine feil og ta mer kontroll. Mange ganger jeg har gått på en smell midt i uka også. Jeg vil jo så gjerne ned i vekt men så vinner lysten på noe snop eller noe som ikke er fullt så sunt. Må gå inn for å overse lysten på noe godt. Kjenne på følelsene istedet for å spise dem bort. Roe meg mer ned og få mer fokus innover i stedet for å søke utover. Jeg orker jo ikke å være overvektig mer. Jeg vil se og føle meg bra ut. Kunne gå på stranda i bikini uten å være flau over egen kropp. Kunne gå i butikken å kjøpe klær uten å tenke på om de i de hele tatt passer. Ikke gå inn i den avdelingen med klær for store. 

Selv om jeg har gått ned 15 kg har jeg en del kg til som skal av. Vil gjerne ned 25-30 kg til. Så i helgen har jeg ikke spist noe usunt. Jeg meldte meg inn i noe som heter Flexikost. Det for en plan tilpasset seg. Man må ikke ut med masse penger på en gang. Betaler 199 kr i måneden og man har egen facebook gruppe hvor vi kan spørre om ting og dele ting. Har vært medlem en god stund men har vært litt av og på og har ikke vært flink til å gå all inn. Men nå får det være nok. Jeg har handlet inn kun den maten jeg trenger til den matplanen jeg følger og har fulgt den denne helgen uten problemer. Det som er bra med Flexikost at det er mye mat og man blir god og mett. Man slipper å gå sulten. Det som også greia her er at de fokuserer på mer mat. Her kan dere lese mer om Flexikost: https://www.flexikost.no/ 

Så nå er det nok. Skal jeg ned i vekt må jeg bare bestemme meg og holde kosedager til kun en dag i uken og ikke ta helt av. Moderere meg. Noe kan man spise mer av og andre ting skal man spise mindre av. Dette er tredjedagen jeg er flink til å spise sunt og holder meg til planen. Så da er det bare å fortsette. Skal gjør noe mat klart i kveld. Greit å kunne forberede noe klart. Sånn at da er det bare til å spise. 

Woman trying to lose weight
Licensed from: phovoir / yayimages.com

Weight Lose
Licensed from: songbird839 / yayimages.com

#trening #nedivekt 

 

6 thoughts on “Nå får det være nok!

  1. Husk at du kun gjør dette kun for din egen del mest. Om det tar 1 dag 1 uke 1 måned 1 år. Så er det ingen som kan klandre deg for det. For det er det din kropp trenger på denne forandringen du ønsker og gjøre 🙂 Jeg ønsker deg en riktig god søndag.

  2. Ikke stresse.. ta en dag av gangen. Gi deg skryt døm dagene du er flink, og ikke gå ned i kjellærn døm dagene du ikke får det helt til. Sett deg del mål, og ett større mål. Jeg har ett mål, og det er sommeren 2019.. ta tiden ti hjelp. Lykke til

  3. Original83: Takk. Ja vet jeg ikke må stresse men må ta meg litt mer i nakke skinnet enn det jeg har gjort tidligere. Har klart meg fint gjennom helgen. Har tenkt å ta 5 kg av gangen. er nok fæl til å dømme meg selv når det ikke går så bra.Det er noe jeg må jobbe med.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *