Rydding uke 1!

Jeg begynte på Rydd deg lykkelig en dag etter det startet, men det gjorde ingenting. Har fått sortert klær og brettet det fint sammen og lagt det fint inn i skuffer og skap. Kastet noe som ikke er til å bruke. Noe har jeg fått gjort klart som skal gies bort til Fretex. Har fått kastet sko som er ødelagt.

Ryddet gangen på onsdag. Har en veldig liten gang så det tok ikke så lange tiden. Det var deilig. Godt at noen dager så blir det ikke så veldig mye og gjøre. Nå er ikke resten av leiligheten min så stor, så det vil ikke kreve så mye for meg som det vil gjøre for de med hus. Jeg har noen ting inne på ekstra rommet som jeg ikke har fått lagt på plass etter vi flyttet opp så det blir godt å få ting ordentlig på plass.

Er så deilig å se den gangen ryddig. Gleder meg til å få en helt fin og ryddig leilighet med et bra system. Men den største jobben blir holde det slik over tid. Så jeg må forberede meg mentalt på og skulle holde det vedlike. Det blir en ekstra uke med det etter de seks ukene er over. Så tvi tvi. 

På fredag var det å få orden i tilbehøret. Ting som smykker, belter, klokker osv. Men slike ting har jeg ikke noe særlig av så da ble det ikke gjort så mye på fredagen. Det jeg har hatt fokus på er å få lagt klærne i skuffer og skap etter de har tørket, har hatt tedens til å legge klærne på en pult eller hylle. Legger de i en haug en eller annen plass. Eller tar klærne rett fra klesstativet. Har klesstativet på det ekstra rommet vi har. Da syns det jo ikke i stua når jeg har det der inne.

Så har brukt de siste dagene til å endre fokuset mitt til å endre vanene mine i forhold til det med hvor jeg legger klærne. Få de i inn i skuffer og skap der de hører hjemme. Simen er jo litt med på dette han også. Har sagt til han at jeg tar dette kurset. Han har spurt hverdag om hva jeg skal gjøre av rydding den dagen. Det er jo godt for han og, Lære om det å ha det ryddig. Ser han går de til kommoden sin om morran og henter klær der når han skal inn på badet for å skifte.

Lørdag (altså i går) skulle jeg få dratt og levert de posene med klær til Fretex men siden jeg må ta bussen fikk jeg ikke gjort det i går. Satte de i boden. Men skal få gjort det i løpet av neste uke. Jeg fikk vasket litt inne på badet i går også etter jeg hadde vært å trenet. Gjorde det før jeg gikk i dusjen. Før jeg dro å trenet fikk jeg dratt av sengetøyet på sengene våres å puttet det i vaskemaskin. Greit å ha fått gjort det før jeg dro på trening.

I dag søndag er til å få hentet seg inn med man ikke fikk gjort unna tidligere i uken. Hadde noe småtteri med klær på mitt rom som som jeg ryddet opp i, men ellers er jeg i rute. Nå er det å gjøre seg klar for neste uke. Blir spennende å se hvilket tema vi får for neste uke. Jeg vil oppdatere om neste uke i et innlegg neste søndag. 

Blir nok noen forandringer borte ved kommoden der etterhvert også. 

#rydding

2 thoughts on “Rydding uke 1!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *