Crossfit time og yoga

Jeg startet dagen med en crossfit time som jeg pleier.  På dagens time skulle vi gjøre wallballs og power clean. Vi skulle gjøre 15 wallballs og 15 power clean. Vi fikk timecap på 15 minutter til å gjøre fem runder. Jeg klarte det i løpet av 12:30. Men det var tungt på slutten. Kjente det godt i skuldrene på slutten. Vi startet timen med oppvarming. Vi ble delt opp i to grupper. Alle hadde et kosteskaft. Vi sto i sirkler. Når treneren sa at vi skulle gå til høyre skulle vi gå til høyre og omvendt. Da skulle vi flytte hånda til naboens kosteskaft. Gikk en kosteskaft i gulvet måtte det laget ta burpees. Veldig gøy. Så ble det litt tøyning før vi gikk over til  å øve vi på å ta power clean. Først øver vi med kosteskaft. Det er får å få riktig teknikk. Er mye å passe på når man tar power clean. Så går vi over til å øve med stang. Deretter tar man på den vekten man vil ha. Jeg gjorde øvelsen kun med stang. En 15 kg stang. Er ikke så vant med å ta power clean. 15 kg holdt i massevis når vi skulle ta de 5 rundene. Høy puls fikk jeg.

Det ble en kopp kaffe i sofaen etter timen før jeg dro hjem for å spise og dusje før det bar videre til yoga time. Var en stund siden jeg hadde vært på yoga time så det var godt å være tilbake. Merker det fort i skuldrene og nakken hvis jeg hopper over et par timer. Vurdere og legge til en dag til i uka med yoga for å myke opp i skuldre og nakken. Siden jeg er veldig anspent og stiv der. Når jeg jeg holder på meg yoga så hjelper det veldig for nakken og skuldre og jeg holder ting vedlike. Vi holder på med yoga øvelser i en time og så et kvarter med hvile og så avslutter vi med 10 minutter med meditasjon. Utrolig godt. Jeg sovner nesten under hvilen. Er så deilig å kunne ligge å slappe av.

Ha en fin dag videre!

~Hilde~

Bildet er hentet fra pixabay.com

Bildet er hentet fra pixabay.com 

2 thoughts on “Crossfit time og yoga

  1. Etter å ha scrollet litt gjennom bloggen din vil jeg bare si at du motiverte meg veldig! Kjenner meg så igjen i at yoga holder stive muskler og ledd i sjakk, og nå skal jeg også gjenoppta yogaen ukentlig etter noen uker pause. Har ikke holdt på med det lenge, men merker så stor forskjell nå som jeg har hatt et opphold, både fysisk men også psykisk. Synes også crossfit ser utrolig kult ut, men aldri turt å prøve.. Kanskje jeg skal teste open 1 eller 2 i ettermiddag. God helg til deg! 🙂

    1. Så bra du ble inspirert til å begynne med yoga igjen. Du burde prøve crossfit, det er veldig gøy. Er det en crossfit box i nærhetean av deg så stikk innom der for en prøvetime 🙂 Open er en crossfit konkurranse 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *