Ingefærshot

I dag har jeg prøvd meg på å lage ingfærshot. Jeg har kjøpt det på butikken flere ganger før. Tar ingefærshot siden det er bra for immunforsvaret og det er veldig bra for tarmen. Merker det hjelper godt for det sist nevnte. Det skal også være godt for å motvirke kvalme, demper betennelsetilstander, bekjemper leddgikt, senker blodtrykket og lindrer ømme muskler.

Jeg ville lage det selv for å spare penger på det siden det blir dyrt å kjøpe det ferdig i butikken. Så var spent på hvordan det ble når jeg laget det selv. Hadde ingen flasker å ta det over på så brukte et tomt sjokolade glass. Men det går fint det også. Man tar hva man har. Den ble litt tam, men fikk den sterke ettersmaken som jeg har fått av de andre jeg har kjøpt. Neste gang skal jeg ta litt eple oppi også. Får prøve flere ganger 🙂

Brukte denne som utgangspunkt: https://juliesmatblogg.no/2019/01/22/ingefaershot/

 

4 thoughts on “Ingefærshot

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *