Koser meg på trening

Etter Corona brøt ut og vi gikk i lock down ble så og si alt stengt, bortsett fra butikker og sykehus. Jeg hadde heldigvis fått trent den dagen treningsenterne ble stengt. Det ble ca 8 uker med hjemmetrening. Jeg ble litt demotivert og tenkte på hvordan det skulle gå med trening hjemme. Jeg så for meg det verste med en gang.

Dagen etter la heldigvis eieren og coach  for CrossFit Verftet ut en treningsøkt vi kunne gjøre hjemme. Jeg fikk tatt den økten. Og det ble lagt ut økter hver dag i åtte uker. Motivasjonen kom seg igjen. Jeg fikk trent så og si hver dag. Ikke alltid ting var på topp men det hjalp å se at de andre gjennomførte øktene og at det ble lagt ut nye økter hele tiden.

Vi var heldig å få låne utstyr av crossfit boxen. Jeg hadde noen manualer på løftet som jeg tørket støv av og fikk brukt flittig. Pluss noen mini bands og pullstang jeg kunne henge i en dørkarm. Her brukte vi sekker fylt med bøker for å få litt ekstra vekt når vi trena. Så det er bare fantasien som setter grenser på hva vi kan bruke som treningsutstyr.

Jeg testet ut økter jeg selv fant på instagram som jeg kunne gjøre hjemme også. Jeg fikk bevist at man kunne gjøre veldig bra økter hjemme også. Dette gjorde at jeg klarte å opprett holde treningen. Vet hvor vanskelig det er å komme tilbake til trening etter langt opphold uten trening. Så ville ikke at det skulle skje. I starten gikk det fint.

Men etter fire uker hjemme og kun hatt kontakt med de som jobbet i butikken og sønnen min hjemme, kjente jeg at jeg holdt på å gå på veggen. Jeg snakket litt med ei venninne på telefon, men det er ikke det samme som å kunne treffes. Savnet å være sosial. Kunne gjøre ting utenfor hjemme. Heldigvis fikk jeg en melding fra ei jeg trener med som lurte på om jeg ville være med ut å jogge.

Det takket jeg ja til. Trengte å komme meg ut å få en treningsøkt ute. Få en avveksling til hjemmetreningen. Vi tok noen løpeturer før Crossfit Verftet åpnet igjen. Det ble et par turer med stolpejakten sammen med ei annen jeg trener med også. Så det var til god hjelp.

Når det ble fast bestemt på at treningssentre ikke før 15 juni ble jeg så skuffet. Jeg slet litt med å skulle fortsette å trene hjemme. Og hadde håpet på tidligere åpning. Men eieren på Crossfit Verftet hadde gode planer på lur og fikk ordnet med utetrening med at vi holdt en meter avstand og kom oss raskt hjem når økten var ferdig. Nok igjen ble det redning i siste liten.

Ble veldig glad for at det ble ordnet med utetrening. Vi har trenet i regnvær, sludd og sol de ukene vi trente ute men vi hadde heldigvis mest pent vær. Hadde aldri trodd at jeg skulle trene ute i øspøs regnvær, men det var vært det bare for å få trent Crossfit igjen.

Etter det setter jeg ekstra pris på treningen i boxen. Og jeg kjenner jeg koser meg ekstra på trening nå, selv om jeg blir veldig sliten noen ganger. Går hjem med en ekstra god følelse. For også høre at andre ser at jeg er blitt i bedre form. Så det er gøy.

Jeg merker veldig fremgang på jogging/løping at jeg er bedre. Nå vet jeg at jeg kan gjøre en bra treningsøkt hjemme hvis jeg trenger å gjøre trening hjemme en annen gang. Jeg merket veldig godt at man presser seg litt ekstra når man trener sammen med noen. Hjemmetrening kan gjøre at man ikke pusher seg så mye som man pleier, men det var vel greit for kroppen å få en annen type trening for en periode.

Jeg digget CrossFit fra dag 1, og digger det mer nå etter corona brøt ut. Det er en variert trenings form som man ikke går lei av. Man blir kjent med nye mennesker. Man møter opp på trening og får treningsplanen servert. Eneste man må gjøre er å gjøre det som står.

 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *