Vektløfting og kondisjonsøkt

I går dro jeg på vektløfter timen de har på CrossFit Verftet. Var en stund siden jeg hadde fått vært på den så kjente at det var på tide å en vektløfter time igjen. Det ble en endring i timeplanen som gjorde at det ikke har passet for meg å gjøre de timene.  Greit å få øvd litt på teknikk på snatch og clean igjen. Gårsdagens økt så slik ut:

  • Oppvarming Rykk (snatch)
  • Rykk sitt 3×5
  • Rykk emom hvert andre minutt 10 runder
  • Styrkevending (clean) med stopp 2reps x 10 runder
  • Styrkevending + frontsquat 5 runder med 1 styrkevending og 3 frontsquats

I dag ble det en ren kondisjonsøkt. Det var en team økt på to. Vi skulle prøve å ta 12 runder innen 24 minutter. 12 runder delt på to. 6 runder på hver. Den ene hadde hvile mens den andre jobbet. 250 meter roing og en hill run. Beina min var skikkelig seige etter roingen. Så det var tungt å løpe opp bakken etterpå.

Team kameraten min og jeg fikk tatt 5 runder hver. Jeg fikk begynt på den sjette. Så da blir det spennende å se når denne økten kommer igjen en gang i fremtiden om vi rekker å bli ferdig innen 24 minutter. Vi skriver opp resultatene våre sånn at vi kan se på de ved en senere anledning for å se om vi har fremgang.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *