Sunday funday

I dag ble det en treningsøkt hvor vi fokuserte på det vi selv hadde lyst til. Vi var en god gjeng med damer som møtte opp. Det er den ene coachen som har satt i gang dette. Han setter dette opp og de som har lyst kan komme. Veldig kjekt.

Veldig greit å kunne øve på noe spesifikt. Så jeg øvde på clean and jerk. Det er en olympisk vektløfter øvelse. Det er en øvelse jeg ønsker å bli bedre på og mestre bra. Crossfit er en blanding av forskjellige typer treningsformer. Og øvelsene fra olympsik vektløfting er en del av det.

Har tatt en vektløfter kurs. CrossFit Verftet har vektløfter time en gang i uken. For å være med på de timene trenger man å ha tatt et sånn kurs. Har fått skikkelig sansen for de øvelsene. Det er også en øvelse som heter snatch som også inngår i olympisk vektløfting.

Det jeg liker med CrossFit er at det er så variert. Går ikke lei. Det er aldri de samme øktene to dager på rad. Etter jeg hadde jobbet med clean and jerk så hadde vi en emom (every minute on the minute) på 15 minutter hvor vi valgte oss tre øvelser vi ville gjøre.

Jeg valgte pull ups, push ups og situps. Jobber mot å klare en pull ups uten strikk. Så det er det jeg kommer til å jobbe med fast på søndagene fremover. Viktig å ha et mål å jobbe mot.

Etter vi var ferdig med å trene tok jeg og ei til å satte oss i kaffe kroken og drakk litt kaffe og skravlet litt.

 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *