Lørdagstrim og hverdagsaktivitet

Fytti katta å varmt det er nå. Vet jeg ikke burde klage. Det er over tredve grader her i dag. Kjenner jeg sliter litt når det blir så varmt. Det har meldt regn senere i dag og i morgen. Det blir deilig. Få renset litt opp i luften.

Siden det har meldt regn så fikk jeg klipt plenen ferdig. Jeg begynte å klippe den på torsdag, mens siden det var så høyt orket jeg ikke å klippe den ferdig. Gresset var så høyt at det begynte å bli flaut. Vi har ikke vært noe flink til å bruke hagen noe særlig i år.

Plenen er ikke så stor men siden det var ganske høyt ble det tungt å klippe det, og siden det ikke er sånn bag til å ta mot gresset på gressklipperen så måtte jeg rake det sammen og kaste det etterpå. Det tar skikkelig på. Jeg bruke en og en halv time i dag.

Satte på apple watch for å registrere det som en treningsøkt. Og fikk faktisk opp pulsen en del. Forbrant ganske mye på den stunden jeg jobbet med plenen. Klart varmen har litt å si. Men må si det er effektivt å klippe plenen også. Jeg er ikke noe flink til å bevege meg noe når jeg har hvile dag fra vanlig trening.

Så tenkte å klippe plenen var en fin aktivitet på hviledagen min. Jeg er ikke noe spesielt god på hverdags aktivitet generelt. Jeg trenger å få opp den siden jeg ikke er i jobb og ikke er så mye i bevegelse utenom vanlig treningsøkter. Blir litt naturlig litt mer om sommeren siden vi drar å bader og sånt.

Trenger å få det inn som en vane. For to uker siden bestemte jeg meg for å gå en tur på lørdag og søndag bare for å ha bevegd meg litt. Blir fort sløv hvis jeg ikke gjør noe som helt for bevegelse. Så skal begynne å få inn litt flere gå turer når jeg har treningsfri.

Er du flink til å få inn hverdagsaktivitet?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *