Ukens treningsøkter

Det er fredag igjen og helg. Jeg har trent fem ganger denne uken. Jeg skal ha treningsfri i morgen. Det er varmt og det merkes. Svetter ekstra mye for tiden. Skal ikke klage. Godt å ha ordentlig sommer her på vestlandet.

  • Mandagens økt besto av to ganger 7 minutters amrap med pull ups, lunges, push ups og situps.
  • Tirsdagens økt besto av 3 runder med 30 burpees og 30 clean and jerk
  • Onsdagens økt besto av først 1600 meter løping og så over til så mange runder/reps vi klarte før timecap av 50 doubleunders/singleunders, 35 airsquats, 20 toes to bar/knee raises.
  • Torsdag ble det sumo deadlifts. 7×5 reps. Vi skulle starte med 60% av maks rep. Og bygge seg oppover. Jeg endte på 70 kg. Sumo deadlift er ikke noe jeg har gjort før så dette var uvant. Er vant til vanlige markløft.
  • I dag fredag ble det 30-20-10-20-30 av Hang power snatch og wall balls. Vi begynner med 30 reps og så 20 osv. Hadde timecap på 20 minutter.

Ble ikke helt ferdig i dag. I dag var ekstra tungt. Og det er varmt. Det gjør ting litt tyngre. Men det er noen ganger man ikke rekker å bli ferdig. Vi jobber med å bli bedre. Neste gang vi tar denne økten rekker jeg kanskje å bli ferdig med økten før tiden går ut.

Jeg koser meg med trening. Er i tenkeboksen om å utdanne meg som personlig trener og kosrholdsveileder. Vil gjerne hjelpe folk med dette. Trening er så viktig for mange ting. Men det får bli et annet innlegg.

Til søndag skal jeg tilbake til trening. Da har en av coachene satt opp time til at vi kan jobbe med noe vi vil bli bedre på. Jeg vil gjerne klare pull ups uten strikk. Så det er jeg skal øve på til søndagen. Så derfor tar jeg fri i morgen så kroppen får hvile og komme seg litt til hektene igjen.

Etter øktene blir det en kopp kaffe og skravle med de andre medlemmene. Vi har et bra samhold i CrossFit Verftet.

 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *